Aktuality


 



25. 1. 2019

Parciální trolejbus úspěšně obstál ve zkušebním provozu

Trolejbus EKOVA Electron 12T, který je schopen absolvovat část jízdy bez trolejového vedení, najel přes 20 tisíc km v ulicích Ostravy.


Na trasy linek Dopravního podniku Ostrava byl trolejbus nasazen loni v srpnu a do konce roku ujel 20 134 km, které pro zkušební provoz předepsal Drážní úřad. Cestující se trolejbusem mohli svézt především na lince 101 z hlavního nádraží na Hranečník a dále na Ludvíkovu. Právě úsek z Hranečníku na Ludvíkovu v délce cca 5,3 km trolejbus absolvoval pouze pomocí bateriového pohonu.

Zkušební provoz odhalil několik drobných nedostatků, které byly odstraněny především úpravou softwaru vozidla. Po zkušebních jízdách byla také provedena typová dílenská zkouška, při níž jsme kontrolovali stav trolejbusu po ujetí stanoveného počtu kilometrů. V nejbližších dnech bude ještě při nízkých venkovních teplotách realizována zkouška topného systému. Po kompletaci všech podkladů EKOVA ELECTRIC požádá Drážní úřad o schválení typu vozidla.

Parciální trolejbus je novinkou v portfoliu vozidel naší společnosti. Pouze na baterie ujede vzdálenost 12 kilometrů, přičemž ve voze funguje během jízdy klimatizace nebo vytápění. Pokud jsou tyto technologie vypnuty, dosahuje dojezdu až 41 kilometrů. Oproti jízdě na dieselagregát (dříve využívaný pohon pro trolejbusy mimo trakční vedení) je parciální trolejbus spolehlivější a také méně hlučný. V případě, že nejsou využita 2 místa pro vozíčkáře (na jednoho pasažéra na invalidním vozíku se počítá s hmotností 250 kg!), pojme až 86 cestujících. 




zpět